fredag 31. mai 2013

Tyrifjorden rundt

I går var dagen for å legge ut på langtur. Jeg hadde hele dagen for meg selv og ingenting spesielt jeg skulle rekke. Jeg begynner å føle meg ganske trygg på kjøringen min så det var igrunn ingenting som hindret meg fra dette. Etter å ha sittet og lekt meg litt med google maps fant jeg ut at turen skulle gå rundt Tyrifjorden. 

Det var litt grått og småregn på formiddagen så jeg ventet til det lysnet litt før jeg la ut på turen. 


Første stopp ble langs modumveien

Camping forbudt folkens...... 


Fortsatt mye vann i Tyrifjorden (30.mai 2013)

  Hytte på vannet.....




Jeg kom meg helt til Hønefoss før det begynte å regne. Da kom det selvfølgelig sammen med både kø, torden og lyn. På få minutter var det vått overalt, klissvått. Køen sto helt bom stille i 15 minutter så her var det bare å  smøre seg med tålmodighet og vente. Da den endelig satt igang var det bare å finne seg et sted å stoppe slik at man kunne få seg litt kaffe, vri opp våte hansker og vente på at uværet skulle gi seg. Jeg hadde vært fornuftig nok til å ta med et ekstra par med hansker og kjøredressen hadde holdt det meste av vannet unna. 






Etter regn kommer sol og da fikk jeg tatt dette stemningfulle bildet av Tyrifjorden, ved Sunnvollen. Masse dis som stiger opp fra fjorden etter regnværet. 



En liten tur innom vaskehallen var helt på sin plass


Alt i alt en super tur på 19 mil


2 kommentarer:

  1. Godt innlegg! Liker at du ikke er en stereotypisk motorsykkelblogger med det voldsomme tekniske fokuset det innebærer!
    Stå på!

    SvarSlett
  2. Tusen takk :-)
    Dette skal være en blogg med fokus på fine MC-turer. Alt jeg lurer på av tekniske saker tas på norges best mc-forum, www.mcsiden.no

    SvarSlett