fredag 31. mai 2013

Velkommen til mitt lille motorsykkelunivers

Hei og velkommen inn i min blogg.

Mitt førerkort for tung mc er i skrivende stund ganske så ferskt, det fikk jeg 23. mai 2013.

Jeg bestemte meg litt sent i fjor sommer for å ta lappen på tung mc og rakk å kjøpe meg sykkel, ta et par kjøretimer og å øvelseskjøre noen mil før kulda kom og tok meg. Så snart mulig var så satte jeg igang igjen i våres og ca en måned senere var lappen i boks.

Jeg har en Kawasaki ER-6f og er superfornøyd med den. Lettkjørt og smidig, en passe liten damesykkel.

Mitt forhold til motorsykler før jeg begynte å kjøre selv var at jeg var passasjer, fikk være med og se meg litt rundt. Men etterhvert så begynte jeg å tenke over at det hadde vært deilig å kunne kjøre selv, når man vil, dit man vil og uten at noen foran sperret utsikten. Som tenkt så gjort og nå sitter jeg her med mitt ferske førerkort og er utrolig glad for det.

For meg blir det mest turkjøring, lengre og kortere turer, så ofte jeg har tid og mulighet. Hensikten med bloggen er rett og slett å legge ut bilder og noen ord om mine turer.


Ute på min aller første solotur etter bestått førerprøve




Dette er min aller første tur på tung mc og det foregitt under kontrollerte forhold i en kjøregård og på en Honda Blackbird 1100xx. Kanskje ikke den ideelle nybegynnersykkelen med tanke på hvor mange hestekrefter den besitter men den var forholdsvis lett å manøvrere. Etter denne lille prøveturen var jeg solgt, dette var utrolig gøy!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar