søndag 30. juni 2013

Svelvik - Eidsfoss - Hokksund

Etter drøye to ukers pause kjente jeg abstinensene etter en tur på to hjul igjen, og i dag ble det en skikkelig kosetur på 16 deilige mil, helt fritt for regn!
Første stopp ble Smia MC for en hyggelig prat og kaffe og vaffel.

Så gikk turen videre til Sande og opp Hanekleiva før vi stoppet og spiste middag på Eidsfos gamle kro
Det går rett og slett ikke an å bare kjøre forbi denne koselige kroa langs Eikern. 

Oppover Hanekleiva hadde jeg forøvrig  en noe traumatisk opplevelse da jeg som helt fersk motorsyklist øvelseskjørte opp denne kleiva, og trodde jeg rett og slett skulle kjøre ut fordi jeg stivnet i en skarp venstresving med en kjempeskråning ut til høyre. Heldigvis klarte jeg på et eller annet vis å manøvrere meg gjennom denne svingen og komme helskinnet igjennom. Men det som er noe mystisk er at når jeg kjører der nå så klarer jeg ikke å finne igjen denne meget krappe svingen med den kjempedype skåningen.... Tror min fantasi rett og slett har laget et bildet i hodet mitt som er mye verre enn virkeligheten.....
Hanekleiva


 Noen interiørbilder fra Eidsfoss Kro
 Friske sommerblomster, kanskje fra egen hage?

 Maten skuffer aldri, ble mett og fornøyd i dag også


Mange severdigheter å kikke på

 En tøff liten sommerbil som passerte kroa

Kroa er uten tvil et populært stoppested for motorsyklister



Siste stopp ble en liten tur innom flystripa i Hokksund for å hilse på gamle kjente, og kjenne suge i magen etter å fly litt seilfly igjen
Takeoff

Svever høyt i det blå


En utrolig flott tur på 16 mil

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar