onsdag 7. august 2013

Trollvannstua


 All by my self., don't wanna be...


men heldigvis dukket denne kjekke karen opp og slo av en prat, dagen var reddet.

Trollvannstua er et nytt samlingsted for MC interesserte, et forsøk på å finne en erstatning for Tyrigrava. 
Stedet er kjempeflott, ligger idyllisk til oppe ved Grefsenkollen og Trollvann, men har dessverre alt for kjedelige veier til at jeg kommer til å ta turen dit igjen. 
Trollvann

Bare noen hundre meter med morsom vei å kjøre. Resten av veien var gjennom tettbebygd strøk, på motorvei og gjennom by.
Og det er slett ikke noe sjakktrekk å dra når ettermiddagsrushet er på sitt verste....
Det positive er jo at jeg nå har prøvd meg på skikkelig bykjøring med trafikkmaskiner, veiarbeid, kø og lanesplitting. Var litt skeptisk til å bedrive lanesplitting men når man står i nesten stillestående kø på E6 i steikende sol så er det utrolig hva man gjør. Det kom noen drevne motorsyklister kjørende mellom bilene og da la jeg meg etter de. Det gikk forsåvidt ganske greit og det er jo deilig å kunne snike i køen på denne måten. Synd jeg ikke hadde med meg en kameramann så jeg kunne dokumentert denne lanesplittingen.

En fin vei fant jeg på turen da, nemlig Maridalsveien. Den var veldig artig å kjøre og det var nesten ikke en bil å se, men til gjengjeld var det utrolig mange syklister og folk som trente på rulleski. Her ute på bygda hvor jeg bor har vi sau, elg og rådyr vi må passe oss for langs landeveien, i Maridalen har dem syklister og rulleskigåere :-)
Heldigvis en smal sak å passere disse når man kjører mc. 
Trodde kanskje det på et vis skulle gå an å kjøre rundt Mariadalsvannet og komme meg ned på riktig spor igjen men den gang ei. Den sluttet brått og brutalt oppi lia så det var bare å ta samme veien ned igjen. 

Maridalsveien er faktisk  en blindvei...

Jeg er og blir ei landsbyjente som sjelden beveger meg innover til Oslo, så jeg er særdeles lite kjent der. Utrustet med teflonhjerne, dårlig stedsans og et dårlig navigasjonssystem på mobilen gjorde at jeg ihvertfall ble litt kjent både på Årvollen og på Grefsen før jeg endelig fant en vei som faktisk ledet til Trollvann. Ønsker meg en skikkelig GPS!

Det er heldigvis alltid lettere å finne veien hjem igjen :-)

Inngangen til Oslofjordtunnelen

Totalt 16 mil (men føltes som 100..)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar