tirsdag 27. august 2013

Vikersund, Numedalen, Villmarken Auto og Fiskum

Inspirert av en annen MCist la jeg i vei i finværet i dag. Ruta var prentet inn i hodet mitt men med min stedsans kom jeg meg til Vikersund før jeg rota det til og kjørte en litt annen vei enn det som var tenkt. Men det ble uansett en fin tur på nesten 25 mil og med flere artige oppdagelser underveis. Og veien hjem fant jeg også.

 På motivjakt med MC

Bildet til venstre er tatt 31. mai og bildet til høyre er tatt i dag 27. august. Som dere kan se var det unormalt høy vannstand i Mai
 Tyrifjorden 
  
Tyrifjorden



Når man kommer til Simostranda oppdager man lett bygdas gullgutt Ole Einar Bjørndalen der han ruver 3 meter til værs. 

Storelva sett fra Simostranda


I Lyngdal møtte jeg et sjeldent syn, nemlig "Villmarken Auto". Måtte jo bare stoppe opp for å få tatt bilder av deler av traktor/lastebil/anleggsmaskinsamlingen som åpenbarte seg her.


 





Siste stopp ble ved Sundebrua  rett utenfor Skollenborg, retning mot rv 35 hvor man enten kan ta til venstre mot Vestfossen eller til høyre og følge Eikernveien nedover til Eidsfoss. Den siste er absolutt å anbefale. 
Fiskumvannet sett fra Sundebrua...

og snur man seg 180 grader ser man Eikeren i all sin prakt


24 mil

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar