lørdag 10. august 2013

Verdens Ende - Tjøme

I går hadde jeg min lengte dagstur hittil på, 31.5 mil.
Destinasjonen var Tjøme og ut til Verdens Ende, det ble en flott tur i herlig vær, stort sett hele dagen. 

Når man møtes av slike syn skjønner man hvorfor denne plassen har fått navnet Verdens Ende. 





Det er også fult mulig å få seg litt mat og drikke mens man beundrer den flotte skjærgården og havutsikten. 

Det finnes et lite bryggeanlegg med egen gjestehavn for de som ønsker å komme sjøveien.  

Litt nostalgi før jeg forlater Verdens Ende og setter snuta hjemover igjen. 

Dagen før denne turen var det et voldsomt regnskyll som resulterte i at veien på toppen av Hanekleiva raste, og den var derfor stengt. Men nysgjerrig som jeg er så måtte jeg ta turen bortom for å se om den faktisk var helt fysisk stengt, om det ikke var mulig å komme forbi med en liten motorsykkel. Som dere kan se så var ikke det mulig. 


Det var ikke bare jeg som møtte opp der, men også en ung gutt på vei hjem til Drammen, og som var litt i villråd med hvor han nå skulle kjøre. Heldigvis for han så er jeg såpass kjent at jeg kunne vise han en alternativ rute, og vi slapp å stole på min manglende retningssans......


Rakk nesten hjem før himmelen ble sort, og regn, lyn, torden, sol og regnbuer, alt på en gang, åpenbarte seg.
Et vakkert syn!



Dagens rute på 31,5 mil


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar